Deputy President William Ruto’s struggling K24 has snatched top news presenter Betty Kyallo from the top media house KTN TV owned by the Moi family in a move that has surprised many viewers.

Insider sources requesting anonymity confided in Kenya Live News that Betty Kyallo had duly given her resignation in time and had been serving on notice before her official move to Ruto’s K24 in the next few days.

In her new assignment at the Mediamax owned K24, Betty is expected to headline news anchoring after she was allegedly offered a very huge package that she couldn’t reject to quit the fairly top Standard Group media house.

Betty Kyalo (Betty Mutei Kyalo) was born in 1989 in Ongata Rongai estate in kajiado County Ongata Rongai estate in kajiado County. She is a media personality and business woman. She attended Olerai Primary School and Uhuru gardens primary school for her primary education. She later joined Kangundo Girls High school for her secondary education. She graduated from Daystar University with a Bachelor’s Degree in Mass Communication.

Known for her eloquence in English, Swahili and even Sheng, Betty Kyallo definitely stands out as a top media presenter personality.

Her only undoing has been on her marital life which she still struggles to get over. One of the top controversies that has surrounded her is her short-lived marriage to NTV anchor Dennis Okari. Betty separated with Okari after he accused her of infidelity.  She has also been in the spotlight due to the fallout with Susan Kaittany of Posh Palace hair and beauty salon, who was her best friend and business partner. The fallout is widely speculated as being caused by Hassan Joho. However, a determined Betty Kyallo decided to “leave” the Posh Palace to Kaittany and opened her own Flair spa just across the road from where Kaittany’s spa is, in Kilimani, just next to Yaya Centre.

William Ruto’s Mediamax is definitely on a poaching spree. It recently also poached Royal Media’s top radio talents Felix Odiwuor aka Jalang’o, Jacky Nyaminde alias Wilbroda, Citizen Radio’s Joyce Gituro and Francis Luchivya.

Unknown to many, Deputy President William Ruto bought off the Mediamax Limited after buying over 60% shares in the Company that was formerly owned by the Kenyatta family.Television stations operating under the Mediamax Limited include K24, STV, Kameme TV and Kalenjin TV. Radio stations include Emoo, Kameme, Milele, Pilipili, Mayian and Meru FM(s). Mediamax Ltd took over The People Daily Newspaper from the deceased veteran politician Kenneth Matiba. It also acquired K24 TV and the popular Kikuyu language radio station Kameme FM from media entrepreneur Rose Kimotho and Coast’s Pilipili FM from CS Najib Balala.

The Deputy President who has never had direct ownership in media before largely relied on the goodwill of his friends in various media houses is said to have decided to invest healily in his newly acquired Mediamax limited as he prepares for the 2022 campaigns.

Related: DP Ruto snatches and takes control of Mediamax Limited from Uhuru Kenyatta.